9000100011 |
L'Agenda 2030 com a recurs d'educació crítica en ciutadania global |
2022-2023 |
Curs. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
10/11/2022 - 15/12/2022 (20 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Institut de Desenvolupament Professional UB (IDP-ICEUB)
|
| |
|
-
AVÍS - Canvi data final inscripció:
Nova data fi d'inscripció 3/11/2022
Adjudicació 4/11/2022 |
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les Nacions Unides han adoptat l’Agenda 2030, que identifica 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per eradicar la pobresa, protegir el planeta i fer realitat els drets humans de totes les persones. Es tracta d’un acord polític mundial pel qual els governs del món reconeixen els reptes globals que afronta la humanitat i, per tant, es comprometen a actuar-hi.
Per als centres educatius, l’Agenda 2030 proporciona un marc comú per interconnectar els sabers de les matèries amb la millora de les condicions de vida. Tanmateix, com qualsevol altre recurs, l’Agenda 2030 ha d’abordar-se des d’una perspectiva crítica que qüestioni els seus límits i contradiccions per educar persones que, conscients de la interdependència i ecodependència humana, participin del canvi social vers la sostenibilitat i els drets humans.
|
| |
Objectius |
Identificar el potencial de l’Agenda 2030 de desenvolupament sostenible com a recurs d’educació crítica en ciutadania global.
Promoure la interconnexió entre sabers i matèries per a l’assoliment d’objectius d’educació en drets humans, sostenibilitat i ciutadania global.
Generar recursos pràctics per a la pròpia docència, a partir de l’intercanvi de dissenys i experiències entre el professorat participant.
|
| |
Continguts |
Educació en drets humans i ciutadania global: objectius, competències, sabers i situacions d’aprenentatge.
Interdependents, corresponsables: Agenda 2030 de desenvolupament sostenible.
Integració curricular des de l’avaluació formativa i la qualificació per matèries.
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores sincròniques i lliurament satisfactori de les activitats autònomes.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores sincròniques i lliurament satisfactori de les activitats autònomes.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària
|
| |
E-mail |
idp.cursos@ub.edu
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
10/11/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 2 |
dijous |
17/11/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 3 |
dijous |
24/11/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 4 |
dijous |
01/12/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 5 |
dijous |
15/12/2022 |
1600 |
1800 |
|
| |