Més informació [ Detall d'activitat

 
9000100011   L'Agenda 2030 com a recurs d'educació crítica en ciutadania global
2022-2023   Curs. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   10/11/2022 - 15/12/2022 (20 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Institut de Desenvolupament Professional UB (IDP-ICEUB)
  
   - AVÍS - Canvi data final inscripció: Nova data fi d'inscripció 3/11/2022 Adjudicació 4/11/2022
  
  
Descripció i   Metodologia:   Les Nacions Unides han adoptat l’Agenda 2030, que identifica 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per eradicar la pobresa, protegir el planeta i fer realitat els drets humans de totes les persones. Es tracta d’un acord polític mundial pel qual els governs del món reconeixen els reptes globals que afronta la humanitat i, per tant, es comprometen a actuar-hi.
Per als centres educatius, l’Agenda 2030 proporciona un marc comú per interconnectar els sabers de les matèries amb la millora de les condicions de vida. Tanmateix, com qualsevol altre recurs, l’Agenda 2030 ha d’abordar-se des d’una perspectiva crítica que qüestioni els seus límits i contradiccions per educar persones que, conscients de la interdependència i ecodependència humana, participin del canvi social vers la sostenibilitat i els drets humans.
  
Objectius    Identificar el potencial de l’Agenda 2030 de desenvolupament sostenible com a recurs d’educació crítica en ciutadania global.
 Promoure la interconnexió entre sabers i matèries per a l’assoliment d’objectius d’educació en drets humans, sostenibilitat i ciutadania global.
 Generar recursos pràctics per a la pròpia docència, a partir de l’intercanvi de dissenys i experiències entre el professorat participant.
  
Continguts    Educació en drets humans i ciutadania global: objectius, competències, sabers i situacions d’aprenentatge.
 Interdependents, corresponsables: Agenda 2030 de desenvolupament sostenible.
 Integració curricular des de l’avaluació formativa i la qualificació per matèries.
  
Avaluació   Assistència a un mínim del 80% de les hores sincròniques i lliurament satisfactori de les activitats autònomes.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores sincròniques i lliurament satisfactori de les activitats autònomes.
  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària
  
E-mail   idp.cursos@ub.edu
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   10/11/2022   1600   1800 
 Sessió 2   dijous   17/11/2022   1600   1800 
 Sessió 3   dijous   24/11/2022   1600   1800 
 Sessió 4   dijous   01/12/2022   1600   1800 
 Sessió 5   dijous   15/12/2022   1600   1800 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent